pondělí 9. ledna 2012

Ztraceni v Lese

Shodou okolností se mi na poslední chvíli podařilo sehnat lístky do Disku na inscenaci od pana Ostrovského s prostým názvem Les. Díla z katedry činoherní jsou pro mě většinou sázkou na jistotu, protože co se divadla týče, tak se považuji za konzervu a alternativy mě moc netáhnou.
Celou hru uvádí i doprovází úryvek z kusu světoznámé skupiny Dveře, což je určitě volba, kterou se nedá nic zkazit. Bohužel nadužívání úvodní melodie v průběhu celého představení, obzvláště v momentech, které by se dost možná obešly bez jakékoliv hudební vložky, mě začalo nejprve nudit, pak trochu štvát. Navíc se nebudu tvářit, že jsem celý úvodní "nástup" pochopila.
Hra se rozbíhá poměrně pomalu, což mělo vliv na můj doprovod, který v setmělém sále usnul. :)  Nejprve sledujeme Ajxuši, neteř majitelky panství, jak se snaží sjednat schůzku se svým milým (to je ale slovo! :)) Petrem Vosmibratovem, synem místního obchodníka. Schůzky jsou tajné, protože Raisa Gužmynská našla neteři lepšího nápadníka: zchudlého šlechtice Alexeje Bulanova. Představení se v podstatě točí kolem Raisy - typický příklad hloupé maloměšťačky, která si velmi ráda nechává pochlebovat, současně sedí na penězích jako kvočna a vymýšlí, jak získat mladého Bulanova sama pro sebe. Bulanov není proti, protože důležitá jsou vajíčka... ehm... peníze, které Raisa ještě neprorajsila. Celou "idylu" naruší příjezd synovce - tragéda pana Gennadije s hereckým kolegou - komikem Arkadijem. Gennadij se rozhodne nepřiznat svojí kočovnou kariéru a celou roli prokládá tragickými monology, jejichž účinkem je sám překvapen.
Celá hra by se dala charakterizovat slovem nevyrovnaná. To platí pro herecké výkony, scénu (proč na konci mluví do mikrofonu?) i dialogy, při nichž občas budete padat ze židle smíchy a občas nudou. Celý kus odtáhne Raisa v podání Anny Losové s představitelem Gennadije Vukem G. Čelebićem, kterým dobře sekundují Pavla Dostálová v roli Ajxuši a Patrik Děrgel coby Arkadij Štastlivec. Bohužel mě letošní čtvrťáci nedokázali úplně přesvědčit, že se to tak hluboko v lese opravdu stalo, ale vynaložených peněz nelituji.

Žádné komentáře:

Okomentovat