úterý 14. června 2011

Tři sestry při hádce s idiotem způsobily poprask na laguně

Každou chvíli může začít padat sníh a ještě tyhle řeči...

V letním semestru se nám poštěstilo (= Zuzanka naplánovala) navštívit hned tři absolventská představení studentů DAMU v divadle DISK. Namlsaní z loňského výjimečně vydařeného ročníku, kterému se snad nedalo nic vytknout, letošní studenti zvolili pomalejší tempo, aby v závěru předvedli mocný finiš.
Jako první mi padl do oka příběh o muži, který všem přál to nejlepší, Idiot. I když se jednalo o klasické zpracování, nedařilo se mi dostat se do děje, uvolnit se a nechat se pár desítek minut unášet příběhem. Největší podíl na tom mělo dosti nepřesvědčivé podání Myškina, kdy jeho představitel nebyl schopen zakrýt neupřímnost, která se ani při hraní naivky a duševně nemocného nesmí dát poznat. Z ostatních herců na tom někteří byli lépe, někteří hůře, i přesto se jim však celá záležitost nepodařila úplně zachránit. Rozhodně jsme se nenudili a smáli se na správných místech, ale Idiot chtěl ještě chvilku práce a určitě by dospěl k dokonalosti.
Druhým kouskem byla Goldoniho veselohra Poprask na laguně. Dynamické prostředí, nesnesitelné ženské postavy, rvaví muži, upjatý kmotr a žvatlající patron. Hra opravdu zběsile utíká, a i přes svoji délku, si během sledování malicherných problémů ženských a horkých hlav mužů ani na chvilku neoddechnete. Bylo vidět, že tento kus si vychutnávali diváci stejně jako herci, z nichž bych chtěla vyzvednout výborného Petra Borovce v roli otce Patrona Fortunata, Adama Krause jako koadjutora u trestního soudu  a všechny ženské herečky, které jasně dominovaly. Laguna mě opravdu bavila, i když jsem na ní nešla v nejlepším rozpoložení a komedie na způsob frašky není můj nejoblíbenější žánr. Určitě doporučuji Poprask zařadit do svého listu s názvem Ke zhlédnutí. 
Jako poslední jsem zakoupila lístky na derniéru Tří sester. Je vidět, že cvičení dělá opravdové mistry a mistryně. Dokonce režisér asi seděl na stejné vlně jako Lars Trier, když na něj padá Melancholie, protože hra začínala čtením náhodných replik ze scénáře, které až zpětně začaly dávat smysl. Až budete mít příležitost zajít na návštěvu k Olze, Máše a Irině, nepropásněte ji.
Co dodat závěrem, snad jen, že celé balení úžasných hracích prostředků 3 v 1 mě stálo 240 Kč, proto zde tak ráda nakupuji. Jipi jipi já já jipi jipi jé.

Žádné komentáře:

Okomentovat